سرویس وبینار 

تجربه وبینار در بستر پلتفرم آموزشی شبکه کانکتیم

  معرفی

آموزش عنصر منحصر به فرد عصر حاضر همواره در حال پیشرفت و تغیر یافتن مطابق با نیاز های آموزشگاه ها و موسسات آموزش عالی میباشد چرا که به سادگی هر آنچه که شما تصور میکنید میدانید در فاصله زمانی بسیار کوتاهی تبدیل به دانش گذشته شده و نیاز به روز رسانی در آن موج میزند لذا تکاپو و تلاش عناصر آموزشی فعال در تمامی زمینه ها به سوی یافتن راهیست تا با این سرعت سرسام آور پیشرفت همخوانی پیدا کنند و توان ارائه بیشتری را ایجاد کنند.لازم به ذکر نیست یک عنصر فعال در بخش آموزش برای مثال یک آموزشگاه با هر عنوانی نیاز به جذب مشتری و هنرجو بیشتری دارد از این روی میبایست توان و ظرفیت خود را به چالش بکشد و آموزش مطلوب مشتریان خود را فراهم کند اما سوال اینجاست که آیا برگزاری کلاس ها و جلسات حضوری به تنهایی توان برقراری چنین زنجیره قوی برای پاسخگویی به تقاضا برای آموزش را دارند؟ آیا میتوان از ظرفیت فیزیکی محدود یک ساختمان بهره ای بیشتر از ابعاد هندسی آن برد؟ پاسخ روشن است و با زندگی پر مشغله امروزی حتی حضور در کلاس های آموزشی سنتی در جوامع پیشرفته جهان اولی هم با موانعی روبروست و مسائل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی به راستی در سبک زندگی آینده انسان تغییرات جدی ایجاد خواهند کرد و آموزش نیز از این قافله بی نصیب نخواهد ماند. با ذکر این موضوعات ذهن خواننده را معطوف به مقولاتی کرده ایم که در چند سال گذشته به خصوص با شیوع ویروس کرونا جانی دوباره یافته و به نظر میرسد آینده را نیز به مالکیت خود در خواهند آورد . آموزش آنلاین – کلاس آنلاین – ویدئو کنفرانس و غیره نسل جدید آموزش را به نام خود زده اند اما در این مقاله کوتاه میخواهیم به مقوله وبینار پرداخته و آن را زیر ذره بین تحلیلی شبکه کانکتیم قرار دهیم.در ادامه به منظور ایجاد یک سطح جدید و بالا بردن اطلاعات خواننده به ویژگی های یک وبینار با کیفیت میپردازیم.



اهداف وبینارها

در بحبوحه آموزش آنلاین و دورکاری که بنظر میرسد تبدیل به دو عنصر جدانشدنی زندگی امروزی شده اند همچنان شرکت در یک سمینار یک سخنور خوش آوا جایگاه قدمت دار خودش را به هیچ چیز نباخته است.البته شاید بتوان کارکرد یک پلتفرم در بستر شبکه ای آنلاین را مدنظر داشت و ادعایی خلاف آنچه گفته شد مطرح کرد. برای رسیدن به هرگونه نتیجه گیری میبایست اهداف را موشکافی و سوالاتی از آن ایجاد کرده و پاسخ ها را از اهداف جویا شد.

در این بخش دو سوال اساسی و پایه ای که میتوانند در هر بخش نوآورانه ای چالش آفرین باشند را مطرح میکنیم و به دنبال اهداف پاسخگوی وبینارها در شبکه آنلاین کانکتیم میگردیم.

1.انعطاف پذیری یا پاسخ گویی : دراین خصوص باید لیست مفصلی از اهداف وبینارهای کانکتیم را ارائه کرد که در اینجا به اختصار به آنها میپردازیم. شبکه وبینار کانتکتیم با ایجاد فضای یادگیری پویا توانسته است همواره در راستای بهبود خدمات خود تلاش کند و مزیت های گسترده ای را به عنوان بخشی از خدمات وبینارهای خود عرضه بنماید.یک پلتفرم آنلاین با مقاومت بالا در برابر اختلالات شبکه ای-تیم پشتیبانی و تیم توسعه نرم افزاری خود بکار گیری یک وبینار آموزشی را مطلوب تر و در دسترس تر جلوه میدهد و متقاضیان با هر سلیقه و پیش نیازی میتوانند کیفیت برتر یک وبینار را از بخش وبینارهای شبکه کانتکتیم درخواست کنند و در تمام مراحل دریافت خدمات به سادگی و بدون ایجاد هر گونه ریسک تمامی نیازهای خود را که در طی مسیر سفارش وبینار شکل میگیرند بازگو کرده و اطمینان خاطر از همکاری متقابل و پاسخگویی واحد وبینارهای پلتفرم آنلاین کانتکتیم را داشته باشند.

2.بهره وری و سومندی(توجیحه اقتصادی وبینارها) : پر واضح است که برگزاری وبینارها به معنی کاهش برخی از هزینه ها برای مثال حمل و نقل خواهد بود اما فراموشی اصول اولیه عرضه و تقاضا میتواند یک پلتفرم برگزار کننده وبینار را از ناحیه بهره وری برای متقاضیان خارج کند. با توجه به رقابت رو به افزایش و افزایش تقاضا برای وبینارها  شبکه کانتکتیم با فراهم کردن عرضه متمرکز انواع وبینارها نه تنها توانایی پاسخگویی به دامنه گسترده ای از تقاضا برای وبینارها را دارد بلکه فشار ناشی از تزریق پیوسته داده های مورد نیاز پلتفرم های آموزشی آنلاین خود را از طریق بافرهای اطلاعاتی در تمامی جریان های زنجیره تامین خود مهار کرده و در نتیجه مشتری تنها هزینه شالوده وبینار مورد نظر خود را میپردازد و از مزیت های رقابتی وبینارهای شبکه کانتکتیم بهره مند میشود.

 

در انتها پلتفرم آنلاین کانکتیم با پیگیری مستمر اهداف خود سعی در ارائه منعطف ترین و اقتصادی ترین وبینارهای آموزشی و غیره را دارد  ایجاد کیفیت مطلوب را مسیر درست و منطقی خدمت رسانی به تمامی طیف مورد تقاضا وبینارها میداند و ارزش گذاری خود را بر اساس اهداف ذکر شده در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان تنظیم میکند.


 


ویژگی های زیر ساختاری و فنی یک وبینار

وبینار به تنهایی در دامنه دانش تخصصی نرم افزاری علوم کامپیوتر قرار میگرد و طراحی تا اجرای آن نیازمند دسترسی به منابع و اطلاعات منحصر به فردی میباشد و بدون داشتن تجربه و لحاظ کردن این موارد برگزاری آن میتواند به امری طاقت فرسا مبدل شود.به همین منظور طیف گسترده ای از توسعه دهندگان وب پلتفرم های رابط کاربری مانند ادوبی کانکت یا Bigbluebotton را ساخته و در اختیار افراد متقاضی وبینار قرار داده اند و توانسته اند در میان کاربران محبوبیت چشم گیری پیدا کنند.حال سوال پیش رو این است که چه مولفه هایی تضمین کننده این نام های بزرگ هستند و چرا بسیاری از سازمان ها و وبسایت های برگزارکننده و ارائه دهنده خدمات وبینار به آنها تکیه میکنند و حتی همایش ها – کلاس های آنلاین و کنفرانس های خود را معطوف به همین پلتفرم ها میکنند.اولین و مهم ترین مولفه را میتوان به امکانات و کیفیت بالا اختصاص داد.پر واضح  است که پایداری و پیوستگی ارتباط در یک وبینار مساله ای مهم و لازم توجه است.مسلم است که شما در طی یک رویداد آموزشی_ پژوهشی که تمام تمرکزتان روی فراگیری مطالب است نمیخواهید هر لحظه نگران قطعی اتصال با برگزار کننده وبینار باشید و کیفیت اتصال شما با توجه به وضعیت آشفته این روزهای اینترنت با نوسان شدید همراه شود.پلتفرم های برگزار کننده بدون آنکه شما از تخصص ویژه ای برخوردار باشید این مشکل را برطرف کرده اند. اما چگونه ؟

تیمی از مهندسان نرم افزار تحت وب با ایجاد زیرساختارهای تخصصی و حرفه ای سیستم ها و الگوریتم هایی را طراحی کرده اند که کیفیت اتصال را با قدرت اینترنت اتصالی شما هماهنگ کرده و به واسطه این مهم اتصال شما در طی برگزاری یک وبینار پایدار بوده و مشکلات صدا و تصویر را  نه تنها تجربه نخواهید کرد بلکه امکان ضبط صدا وتصویر وبینار یا یک کلاس آنلاین نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.تا اینجا متوجه شدیم که برگزاری یک وینار بدون تخصص ویژه کاربر میسر بوده و بسیار مهم هم میباشد اما گستره فنی کار به اینجا ختم نمیشود و بخش قابل توجه دیگر مدیریت CRM و تجزیه و تحلیل کار میباشد.

اگر شما قصد برگزاری یک همایش-کنفرانس یا یک کلاس آنلاین را  به منظور کسب درآمد دارید یا مدیریت یک آموزشگاه هستید و با برگزاری یک وبینار میخواهید توجه مخاطبان جدیدی را به آموزش های خود جلب کنید نیاز به ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار و خروجی رویدادی که برای آن زحمت کشیده اید را دارید.به زبان ساده اگر ندانید تلاش شما نتیجه ای داشته یا خیر و این خروجی حاصل تا چه مقدار و قدرتی نفود داشته است چگونه میتوانید به مدیریت کسب و کار خود بپردازید و برنامه ریزی های استراتژیک و یا حتی کوتاه مدت داشته باشید مخصوصا در این زمان خاص که ساده ترین پلن های مارکتینگ با هزینه های سنگینی همراه هستند. عدم به کار گیری ابزار های تجزیه و تحلیل یک وبینار به مانند برگزاری آن برای یک کلاس خالی است.امروزه پلتفرم های قدرتمند برای برگزاری مثلا یک ویدئو کنفرانس با ارائه آنالیز حرفه ای توسط تیمی از متخصصین رشته های گوناگون مهندسی و مدیریت بر اساس نیاز و خواسته های شما انواع انالیز های متنوع RFM را ارائه کرده و در اختیار شما قرارمیدهند تا تصمیمات بهینه ای را برای آینده آموزش و یا کسب و کار خود اتخاذ کنید.

امکانات و توانمندی های بسیار گسترده ای در برپایی یک وبینار ارائه میشود که حضور هر یک از آنها نشان از قدرت و برتری پلتفرم برگزار کننده دارد. یک آموزشگاه یا موسسه آموزشی-علمی برای تایید شرکت داشتن مخاطبان خود نیاز به یک سامانه حضور و غیاب و یا LMS دارد اکثر دانشجویان با این سامانه ها به خوبی آُشنا هستند و در دوره ها و آموزش های آنلاین نیاز به این ابزار احساس میشود در کنار این قابلیت نکته مهم دیگر مدیریت افراد شرکت کننده در رویداد است برای مثال قفل کردن و یا محدود کردن دسترسی ها به امکانات موجود در پلتفرم برای کاربران مختلف است همچنین از نقطه نظر ساختاری یک پلتفرم برگزار کننده وبینار میبایست توان و کیفیت لازم برای آپلود فایل-امکان آرشیو و دانلود کردن-امکان جست و جوی پیشرفته – ترجمه همزمان متنی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع را داشته باشد.

برای جمع بندی این قسمت از معرفی مختصر مولفه های زیرساختاری وبینارها باید گفت که اکنون مفهوم سادگی اهمیت خودش را جلوه میکند و میتوان این ادعا را کرد که نبود این مولفه میتواند به قیمت از دست دادن مشتریان تمام بشود لذا برای کاربران فارسی زبان امکان تایپ و چت فارسی نقش بسیار پرررنگی داشته و نقطه تمایز پلتفرم های خارجی با انواع داخلی آن همین بومی سازی شده بودن زیرساخت هاست البته نباید فراموش کرد که تنها تبدیل کردن یک پلتفرم به نسخه فارسی زبان آن کفایت این دامنه گسترده از مولفه ها را نمیکند و باید از ابتدای طراحی این امر حیاتی را درنظر داشت.در انتها پلتفرمی میتواند پاسخگوی هر مدل از وبینار با هر ابعادی باشد که رابط کاربری ساده و چشم نوازی داشته باشد و طراحی محیط خودش را بر اساس اصول زیبایی شناختی بنا بکند و از زیرساختارهای بومی سازه شده نهایت استفاده را ببرد.

برای درک بهتر این موضوع در بخش بعدی مقاله به ویژگی های طراحی یک پلتفرم برگزارکننده وبینار میپردازیم.

 

ویژگی های طراحی

تصمیم گیری در سپردن نتیجه زحمات و کوشش های شما برای یک همایش آموزشی آنلاین به یک پلتفرم برگزار کننده  در میان ده ها گزینه موجود اغلب احساس گم شدگی و خستگی برای مخاطب ایجاد میکند.در این بخش با اشاره به چند موضوع ساده ولی اساسی سعی در مرتفع کردن گوشه ای از این احساسات نامطلوب را داریم. بعنوان یک سنگ بنا به خاطر داشته باشید که در این بخش ما به شکل دهی تعدادی از شاخص های طراحی مطلوب یک وبینار میپردازیم و شما میتوانید به مانند یک چک لیست از آن بهره ببرید. در مسیر انتخاب پلتفرم اولین و ابتدایی ترین مطلوبیت شما نبود تنظیمات پیچیده و عدم نیاز به نصب  هیچ گونه نرم افزار کمکی میباشد پس به خاطر داشته باشید که شما بعنوان مشتری دریافت کننده خدمات وبینار میبایست حداقل انتظار سادگی برگزاری هر رویداد آنلاینی را داشته باشید. یکی از این مسائل را میتوان اینگونه تلقی کرد که صفحه ای مجزا و اختصاصی برای وبینار و کلاس های آنلاین داشته باشید. فراتر از نکاتی که در بخش قبلی درارتباط با طراحی محیط داشتیم این نکته را نیز اضافه میکنیم که طراحی یک وبینار و کلیه فرآیند های مربوط به آن میبایست حس و تجربه خوبی به کاربر منتقل کند احساس جدا افتادگی از فرآِیند ها و اتفاقات حس غریبگی به کاربر میدهد و مطمئن باشید این احساس توسط قطع همکاری منتقل میشود پس احساس راحتی در فضای مجازی حتی در دوره های آفلاین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای جمع بندی این بخش به ظرفیت پلتفرم نیز اشاره کوتاهی میکنیم. در برگزاری یک رویداد آنلاین یا یک وبینار ظرفیت تعداد شرکت کنندگان شاخصی است که همزمان به ویژگی های زیرساختاری و طراحی مربوط میشود. از نقطه نظر زیر ساختاری بسیار روشن است که منظور توان تیم طراحی تحب وب است و آنکه فضای ابری بکار گرفته شده از چه کیفیتی برخوردار است آیا امکان ارائه فضای ذخیره سازی و پهنای باند نامحدود وجود دارد و امکانات دانلود و آپلود تا چه حد در اختیار مشتری قرار میگیرد؟ منتهی در بخش طراحی  مولفه ایجاد کننده مطلوبیت ویژگی های مدیریتی یک پلتفرم است. پس از تهیه یک سرویس وبینار و یا آموزش به شما یک پنل مدیریتی و داشبورد تحویل داده میشود امکانات و ویژگی های ارائه شده در این بخش گواه کیفیت طراحی پلتفرم هستند. لطفا به خاطر داشته باشید که در حال گفت و گو در ارتباط با ایجاد مطلوبیت برتر برای مشتریان وبینار هستیم پس سخن خود را در این قسمت به پایان رسانده و به بخش بعدی یعنی ویژگی های رقابتی یک پلتفرم آنلاین برگزار کننده وبینار میپردازیم.

 

 

ویژگی های رقابتی و مارکتینگ

قبل از پرداختن به این بخش بسیار مهم و تعیین کننده برای یک پلتفرم آموزشی موردی را برایتان تشریح میکنیم. دو شرکت خودرو سازی بزرگ و مطرح هیوندای و سانگ یانگ را لحاظ بفرمایید. برند هیوندای بسیار شناخته شده تر معتبر تر بوده و نام آن برای تضمین کیفیت های شایان توجه کافیست از طرفی دیگر برند سانگ یانگ با وجود همچنان کیفیت درخور بازار جهانی جایگاه پایین تری را در میان مشتریان داراست. اگر به بررسی علت این تفاوت بپردازیم نکته بسیار مهمی جلب توجه میکند. هر دو برند از مواد اولیه با کیفیت و یکسانی استفاده میکنند تکنولوژی و فرآیند هایشان تماما معادل یکدیگر بوده و در این میان نکته متمایز کننده نحوه عملکرد در اتباط با نیاز مشتری است.لازم به ذکر است در این بخش به جنبه اخلاقی نمیپردازیم و مقصود رسیدگی اصولی به خواسته های مشتریان است. برند هیوندای با بکار گیری ظرفیت یادگیری خود در طی شکل گیری و بلوغ توانست هر آنچه که مدنظر بازار بود را با قیمت مناسب عرضه کند و شاهراه اطلاعاتی از سمت مشتریان به خط تولید بود و نه در خلاف آن که آنچه تولید میشود باید مطلوب مشتری قرار بگیرد و یا مشتری عوض بشود.

ویژگی رقابتی از آنجا آغاز میشود که یک پلتفرم یا هر ساختاری ابتدا جامعه مخاطبین خود را پیدا کند و سپس گوش شنوا نسبت به آن داشته باشد.پس اولین نتیجه گیری ساده آن است که اگر میخواهید وبیناری برگزار کنید آن را در بستری فراهم کنید که ظرفیت پاسخگویی به نیاز مخاطبان شما را داشته باشد و بتواند برای مثال تعداد بالای شرکت کننده را برای شما مدیریت کرده و جدای آنکه امکان آنالیز و تجزیه و تحلیل برای شما میسر آورد بتواند ارتباط مستمر به ثمری نیز با مشتریان شما برقرار سازد چراکه اگر شما مانند تمامی رقبا بهترین متریال را با بهترین پروسه ممکنه ارائه دهید ولی روابط پویا و چرخه های یادگیرنده ای را با مشتریانتان شکل ندهید عملا کاری از پیش نمیبرید و همیشه موردی قابل مقایسه برای دیگر رقبای برتران خواهید ماند.

توضیحات فوق لازم به ذکر بود چراکه معتقد هستیم فرآیند درک و یادگیری با صرف زمان  و انرژی و به صورت پیوسته اتفاق افتاده و از آنجا که بسیاری از مطالب در ارتباط با وبینار عنوان میشنوند و نویسندگان بنا به هر دلیلی اعم از عدم آگاهی ازتوضیحات لازم و روشنگری برای خوانندگان خود شانه خالی میکنند این مسئولیت را به عهده گرفته ایم تا در شبکه کانکتیم با رویکردی نوین و جامع در عرصه آموزش آنلاین به رقابت بپردازیم.

حال با در نظر گرفتن این موضوعات میتوان گفت که در واقع یک پلتفرم برگزار کننده وبینار در واقع یک رابط میانجی بین شما و مخاطبین هدف شماست. در نظر بگیرید که نود درصد موسسات – آموزشگاه ها و شرکت هایی که از خدمات وبینار استفاده میکنند بیشتر از جنبه کاری و شغلی با آن روبرو میشوند(البته برگزاری وبینارهای بی منظور را بعنوان پارازیت این اطلاعات در نظر بگیرید) و حتی امکان دارد از تمامی نقاط دنیا بازدید کننده داشته باشند در چنین حالاتی هیچگاه امکان ندارد مخاطب تنها برای یک رویداد آنلاین به یک پلتفرم رجوع کرده باشد بلکه هدف گذاری های جانبی و همکاری های دو طرفه کاملا رایج بوده و از یک بستر الکترونیک برگزار کننده وبینار انتظار میرود تا خلاقیت و نوآوری در دسته بندی دوره های آنلاین خود داشته باشد و کنفرانس های ظبط شده را برای ایجاد امکان فروش دوره ها و وبینارها بعد از برگزاری برای مشتریانی که قصد درآمدزایی دارند را آماده و مدیریت کند. برای رسیدن به ارتباط پایدار میان شرکت کنندگان یک وبینار و برگزار کننده پلتفرم میانجی میبایست توان ارائه و اطلاع رسانی وبینارها به تعداد بالایی از مخاطبین را داشته باشد و در این راه از ادغام با شبکه های اجتماعی جشم پوشی نکند.

پلتفرم برگزار کننده وبینار بعنوان یک سیستم پخش و توزیع محتوای آنلاین در جهت تقویت ارتباط میان تولید کننده محتوا و مشتری آن از امکانات متنوعی از جمله امکان برگزاری آزمون و نظر سنجی نیز باید برخوردار باشد چراکه این ویژگی اطلاعات مفیدی درباره شرکت کنندگان در اختیار برگزار کننده وبینار قرار میدهد. برخورد با شرکت کنندگان یا مشتریان هر موضوعی از وبینار و دوره آنلاین تا دوره زنده مانند هر صنعت دیگری به معنای برخورد کردن با عدم قطعیت است. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که امشب میزبانی یک مراسم شام به شما سپرده شده و هیج گونه اطلاعاتی از سلیقه و ذائقه میهمانان خود ندارید در چنین شرایطی انتخاب نوع غدا دشوار و تبدیل به یک چالش میشود (برنامه تلویزیونی بفرمایید شام هم از همین موضوع الهام گرفته شده 😊)  شاید حتی ترجیح بدهید دست به تهیه غذا نزنید و بعد از رسیدن میهمان ها و مطلع شدن از سلیقه آنها از بیرون خانه غذا را سفارش دهید ( تو صنعت ساخت و تولید Postponement). با درک این موضوع روشن میشود که در برخی موارد با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای شرکت کنندگان یا حتی خود شما رخ دهد نیاز دارید که پلتفرم برگزار کننده امکان برگزاری آفلاین وبینار و حتی بدون شما و با کمک یک دستیار را داشته باشد بعلاوه داشتن ویژگی یادداشت گذاری و ارسال پیام نیز از مطلوبیت بالایی برای شرکت کنندگان یک وبینار برخوردار است. این مطالب و مباحث در جهت رشد علمی و ساختاری شرکت کنندگان در هر مدل از وبینار است و تعهد به دانش حقیقی و مهارت محور بودن رویکرد کلی تمامی ویژگی های عنوان شده در مقوله آموزش است. اکنون زمان آن رسیده که به هزینه نیز اشاره کوتاهی داشته باشیم.

هزینه در رقابت و مارکتینگ اصل مهم و اساسی میباشد و پیدا کردن هزینه منصفانه برای رساندن یک محصول و یا خدمت به دست مصرف کننده میتواند از مراحل پیچیده و طولانی هر سازمانی باشد. به نظر میرسد که ارزان ترین قیمت پر تقاضا ترین آنهاست اما این اصل در همه جا صدق نمیکند لاکن نمیتوان منکر این حقیقت هم شد که هزینه مناسب برای تمامی اقشار جامعه موجب افزایش بازدید ها و شرکت کنندگان میشود که برای طرفین یک وبینار مفید و سودآور میباشد. بر این اساس فاکتور هزینه را شکسته و به پکیج های گوناکون تبدیل میکنیم برای مثال داشتن تخته مجازی را در هزینه های عمومی لحاظ کرده و افزودن گزینه حضور چند مدرس همزمان را در هزینه های تخصصی قرار میدهیم تا مشتریان بر اساس نیاز و مصرفشان هزینه خود را پرداخت کنند و متحمل هزینه های اضافی وبینار نشوند.

در انتهای این بخش برای جمع بندی دو موضوع را اضافه میکنیم که خدمات پشتیبانی مناسب و پاسخگو برای وبینار یا آموزش آنلاین موجب دوام و رشد همکاری میان پلتفرم برگزار کننده و مشتری میشود که نتیجه آن گسترش و توسعه متقابل است و دومی آنکه فراموش نکنید که هزینه های سرور و خدمات نرم افزاری به صورت مستقیم به درخواست کننده منتقل نمیشوند و استقاده از یک پلتفرم آنلاین برای برگزاری وبینار یا همایش بسیار مقرون به صرفه تر میباشد.

 

ویژگی های اخلاقی

برگزاری دوره های آنلاین یا برگزاری وبینار و کنفرانس های اینترنتی و هر گونه آموزش در دنیای مجازی مانند آموزشگاه های دنیای فیزیکی نیازمند اصول و مقرراتی متناسب با ساختار خود میباشند. ارائه بروز ترین و کامل ترین محتوای آموزشی و یا برترین مهارت ها بدون رعایت حریم خصوصی و حقوق سازنده و منتشر کننده معنایی ندارد و از نظر اخلاقی مشکلاتی را برای هر سازمان و مجموعه ای ایجاد میکند که بعضا منجر به تعطیلی و اتمام فعالیت هم شده اند. برای حل چنین معضلاتی سیاست های داخلی پلتفرم برگزار کننده مورد بررسی قرار میگرد.بسیاری از تولید کنندگان دوره های آموزشی از پلتفرم میزبان خود درخواست منع از دانلود را دارند و یا به دنبال برند سازی و لایسنس گذاری منحصر به فرد خود هستند. این اصل مهم را باید گوشزد کرد که آموزش تنها با حضور و دوام یک احترام متقابل میسر است. از سوی دیگر این سخت گیری های بجای اخلاقی نباید موجب سو درک این موضوع بشود که همه افراد با هر جایگاه و موقعیتی مستحق دسترسی داشتن به بستری برای یادگیری وآموزش هستند و عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر رشد برای همه افراد یک جامعه با هر علاقه و سطحی از دانش و تجربه محرک اصلی تمامی مطالب ذکر شده تا به اینجا در کنار احترام به محیط زیست و حفظ آن میباشد.

 

جمع بندی

با تشکر از شکیبایی خواننده گرامی که تا به اینجای مقاله ما را همراهی کرده اند آنچه که مطالعه کرده اید بخش کوچکی از رویکرد ها و چشم انداز های شبکه کانکتیم در حوزه برگزاری انواع وبینار با اتکا بر دانش تخصصی گروه گستره ای از مهندسان با تجربه میباشد. پس از مطالعه مطالب فوق میتوانید پکیج متناسب با نیازهای خود را به راحتی پیدا کنید. در انتها اجازه بدهید این مطلب را هم اضافه کنیم که آموزش آنلاین در کنار بسیاری از بستر های برگزاری آن در خلال پاندمی کرونا شکل گرفته و به صورت قابل ملاحظه ای پا به عرصه آموزش نهاده اند منتهی از لحاظ فنی این گزاره معادل دست کم گرفتن سیاست ها و تفکراتی حداقل به طول عمر امپراطوری رم میباشد لذا از آنجا که آموزش بجز آنچه بتوان حقیقت نامیدش همیشه در برابر سیاست ها ناکام مانده است باید پذیرفت که آینده آموزش ها – کنفرانس ها -همایش ها و وبینار ها در بستر پلتفرمی آنلاین و در دل شهر های پانزده دقیقه ای خواهند بود.